Polityka prywatności  MUZK sp. z o.o.


Ochrona prywatności naszych kontrahentów i współpracowników jest dla nas bardzo ważna. Począwszy od 25 maja 2018 r. na terenie całej UE obowiązują nowe przepisy o ochronie danych osobowych wynikające z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. (dalej: „RODO”). Z tego względu, w niniejszym dokumencie (dalej: „Polityka”) przekazujemy Państwu m.in. informację o podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, sposobach ich pozyskiwania i wykorzystywania, a także o Państwa prawach z tym związanych. 

Dane osobowe oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. Możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej. 

Przetwarzaniem danych osobowych jest przede wszystkim zbieranie, przechowywanie, utrwalanie, porządkowanie, modyfikowanie, przeglądanie, wykorzystywanie, udostępnianie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie danych osobowych niezależnie od tego, czy czynność ta jest dokonywana w sposób zautomatyzowany czy manualny.
 

I. Administrator danych osobowych


Zgodnie z treścią RODO, administratorem danych osobowych jest podmiot, który ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Muzk spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ulicy Mickiewicza 62, 01-650 Warszawa, wpisana  do Rejestru  Przedsiębiorców Krajowego  Rejestru  Sądowego  prowadzonego  przez  Sąd Rejonowy Dla  m. st. Warszawy W Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego,  pod  nr  KRS: 0001052492,  kapitał zakładowy: 50.000 zł, NIP: 5252968229, REGON: 52610444200000, (dalej: „Administrator”).


Niniejsza Polityka prywatności reguluje kwestie przetwarzania danych osobowych w związku z działalnością Administratora, w szczególności organizacji i obsługi wydarzeń kulturalnych i artystycznych oraz zarządzania i wsparcia działalnością artystów, w tym jako wydawca.

W sprawach dotyczących ochrony i przetwarzania danych osobowych mogą się Państwo kontaktować się z Administratorem:

  • drogą pocztową na adres: ul. Mickiewicza 62, 01-650 Warszawa, z oznaczeniem „RODO”, lub 

  • za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: iodo@muzk.org


Administrator nie powołał inspektora ochrony danych osobowych.


II. Jaki jest cel i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych?


Państwa dane przetwarzane są wyłącznie w zakresie minimalnym i niezbędnym do świadczenia usług przez Administratora.

Podstawa prawna przetwarzania Twoich danych osobowych uzależniona jest od celu w jakim dochodzi do ich przetwarzania: 

  • w celu zawarcia i wykonania umowy – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania danych do zawarcia i wykonywania umowy (art. 6 ust. 1 pkt „b” RODO),

  • w celu zapewnieniu niezbędnego kontaktu, przesyłania informacji o usługach Administratora oraz prowadzenia negocjacji umów – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 pkt „f” RODO). Uzasadnionym interesem Administratora jest prowadzenie marketingu bezpośredniego swoich usług oraz kontakt i prowadzenie negocjacji z konsumentami.

  • w celu wysyłki newslettera drogą elektroniczną oraz obsługi ankiet - na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 pkt „a” RODO),

  • Dane będą przetwarzane za pośrednictwem plików cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki użytkownika - podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 pkt „f” RODO). Uzasadnionym interesem Administratora jest zapewnienie stabilności strony internetowej oraz prowadzenie analityki ruchu na stronie i jej wydajności,

  • w celu dochodzenia roszczeń związanych z zawartą z Panią/Panem umową/ świadczonymi usługami – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność ich przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 pkt „f” RODO). Uzasadnionym interesem Administratora jest możliwość dochodzenia przez strony roszczeń.

  • W celu dokonywania niezbędnych rozliczeń i zapłaty podatków oraz składek na ubezpieczenie społeczne – podstawą prawną jest niezbędność przetwarzania w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 pkt „c” RODO).

Podanie Administratorowi danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest ono niezbędne do prowadzenia negocjacji oraz do zawarcia umowy. 


III. Jak długo dane osobowe są przetwarzane przez Administratora?


Czas, przez jaki Administrator może przetwarzać Państwa dane osobowe, jest uzależniony od podstawy prawnej stanowiącej legalną przesłankę przetwarzania. W przypadku, gdy Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie uzasadnionego interesu okres przetwarzania trwa wyłącznie do momentu ustania celu, w którym dane są przetwarzane lub do momentu otrzymania sprzeciwu osoby, której dane dotyczą, co do dalszego przetwarzania, chyba że przetwarzanie jest niezbędne ze względu na inny nadrzędny cel lub podstawę prawną.

W przypadku, gdy Administrator przetwarza Państwa dane osobowe na podstawie zawartej umowy, okres przetwarzania trwa wyłącznie do czasu jej wykonania i rozwiązania.

W przypadku, gdy Administrator przetwarza Państwa dane osobowe na podstawie udzielonej zgody, okres ich przetwarzania trwa wyłącznie do czasu wycofania zgody. 

Niezależnie od powyższego, Administrator może przetwarzać Państwa dane osobowe prowadząc archiwum, jeśli obowiązek taki wynika z obowiązujących przepisów prawa. W szczególności obowiązek taki może wynikać z przepisów dotyczących przedawnienia roszczeń oraz kwestii podatkowo- księgowych – w tych przypadkach dane przechowujemy przez okres 6 lat od daty ich pozyskania.


IV. Czy dane osobowe udostępniane są podmiotom trzecim?

Państwa dane osobowe ujawniane będą wyłącznie osobom zatrudnionym przez Administratora – o ile zapoznanie się z tymi danymi będzie niezbędne dla wykonania ich obowiązków służbowych, związanych z realizacją celów określonych powyżej.

Państwa dane osobowe mogą być przekazywane są innym zewnętrznym podmiotom wyłącznie, gdy jest to możliwe zgodnie z obowiązującym prawem. W takim przypadku, w stosownej umowie powierzenia przetwarzania danych osobowych zawieranej z podmiotem trzecim, Administrator wprowadza, mechanizmy i procedury zapewnianiające ochronę danych, poufność oraz bezpieczeństwo na poziomie nie niższym niż u Administratora.

Państwa dane osobowe mogą być przekazywane między innymi podmiotowi świadczącemu na rzecz Administratora usługi z zakresu dostarczania oprogramowania, usługi kurierskie, usługi płatności internetowych, usługi hostingowe, doradztwo prawne i księgowe. Państwa dane osobowe przekazujemy wspomnianym podmiotom wyłącznie wówczas, gdy jest to niezbędne dla osiągnięcia określonego celu przetwarzania, a w przypadku realizacji płatności i zlecenia wysyłki kurierskiej wyłącznie na Państwa zgody.

Dane osobowe pracowników Administratora mogą być przekazywane kontrahentom Administratora w związku z wykonywanymi umowami. W takim przypadku Administrator zapewni ochronę ich danych osobowych przez kontrahentów.

Państwa dane osobowe mogą być przekazywane do państw trzecich tj. państw spoza EOG. W takim przypadku przetwarzanie przekazanych danych jest odpowiednio chronione przez standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską lub odpowiedni certyfikat Tarczy Prywatności oraz wiążące regulaminy wewnętrzne podmiotu przetwarzającego (data privacy framework). 


V. Jakie prawa przysługują Państwu w związku z przetwarzaniem danych osobowych?


W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługują Państwu następujące uprawnienia: 

  • prawo dostępu do Państwa danych osobowych - prawo to umożliwia Państwu otrzymanie informacji, czy przetwarzamy Państwa dane osobowe, a jeżeli tak, to korzystając z tego prawa możecie Państwo otrzymać kopię swoich danych osobowych, które przetwarzamy;

  • prawo do sprostowania Państwa danych osobowych - prawo to zapewnia Państwu możliwość poprawienia niekompletnych, nieprawdziwych lub nieaktualnych danych, które przetwarzamy;

  • prawo do ograniczenia przetwarzania Państwa danych osobowych - prawo to pozwala Państwu zwrócić się do nas o wstrzymanie przetwarzania Twoich danych osobowych w następujących sytuacjach: 

  1. gdy chcą Państwo abyśmy sprawdzili prawidłowość przetwarzanych danych; 

  2. gdy nasze przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Twoich sprzeciwiacie się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania; 

  3. gdy dane są Ci potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, mimo, że nie potrzebujemy już Państwa danych do naszych własnych celów; 

  4. gdy wniosłeś sprzeciw wobec przetwarzania danych, ale musimy zweryfikować czy w dalszym ciągu mamy nadrzędne i prawnie uzasadnione podstawy do kontynuowania przetwarzania Państwa danych osobowych;

  • prawo do usunięcia Państwa danych osobowych - prawo to umożliwia Ci żądanie usunięcia Twoich danych osobowych, jeśli: 

  1. nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane;

  2. wycofasz swoją zgodę na przetwarzanie Państwa danych osobowych, a my nie dysponujemy inną podstawą prawną przetwarzania; 

  3. w przypadku wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, kiedy nie możemy się wylegitymować nadrzędną i prawnie uzasadnioną podstawą do kontynuowania przetwarzania; 

  4. Twoje dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;

  • prawo do przenoszenia Państwa danych osobowych - prawo to przysługuje Ci tylko w odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody lub przesłanki wykonania umowy, wówczas, gdy samo przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany (w systemach informatycznych).


Szczegółowe informacje o przetwarzaniu przez Administratora plików cookies znajdują się w polityce cookies udostępnionej przez Administratora. Administrator nie dokonuje profilowania Państwa danych osobowych w sposób zautomatyzowany.

W przypadku udzielenia nam zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych, przysługuje Państwu prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Przysługuje Państwu również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych w sytuacji, gdy podstawą prawną przetwarzania jest usprawiedliwiony interes Administratora lub gdy przetwarzanie danych następuje na potrzeby marketingu bezpośredniego. 

W przypadku, gdy zażądali Państwo usunięcia danych osobowych, ale ich przetwarzanie (przechowywanie) jest nadal konieczne na wypadek ewentualnych roszczeń osób trzecich, Państwa lub administracji skarbowej to dane te będą przechowywane przez okres przedawnienia (dla celów dowodowych), jednak ich pozostałe przetwarzanie zostanie wstrzymane.

Mają Państwo prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.


VI. Pliki Cookies


Cookies to niewielkich rozmiarów pliki, które składają się z szeregu liter i cyfr. Są one zapisane na urządzeniu końcowym użytkownika (komputer, laptop, smartfon, tablet) podczas przeglądania stron internetowych.

Pliki cookies wykorzystywane przez Administratora w związku ze świadczeniem usług możemy podzielić różne kategorie, w zależności od celu w jakim te pliki są wykorzystywane:


Pliki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej Administratora,


Tzw. cookies sesyjne - są to pliki tymczasowe, które są przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji, czyli do momentu zamknięcia przeglądarki. których używamy do zapewnienia niezakłóconej i stabilnej pracy strony internetowej. Pliki cookies są również niezbędne do uwierzytelniania logowania na konta użytkowników oraz do zabezpieczenia przed potencjalnymi zagrożeniem nadużyć. Wykorzystywanie tego rodzaju plików cookies w Serwisie nie jest uzależnione od zgody użytkowników.



Pliki funkcjonalne oraz wydajnościowe


Tzw. cookies sesyjne – to pliki umożliwiające użytkownikom korzystanie z ustawień i funkcjonalności strony internetowej zgodnie ich z osobistymi preferencjami. Dzięki tym plikom możliwe jest np. utrzymywanie sesji po zalogowaniu, wybór wersji językowej, wypełnianie formularzy dostosowywanie treści zgodnie z potrzebami użytkownikami. Dostosowywanie zawartości serwisów i aplikacji jest możliwe poprzez rozpoznanie urządzenia użytkownika i wyświetlenie zawartość stron internetowych lub aplikacji dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb.

Tego rodzaju plików cookies używamy również w celach analitycznych (np. Google Analytics, Gemius), co pozwala na zwiększenie wydajności działania Serwisu poprzez prowadzenie badań i statystyk w związku z jego działaniem (np. współczynnik klikalności, współczynnik czasu wyjścia, popularność danych stron lub funkcji) Dzięki temu możemy stale modernizować i ulepszać naszą stronę internetową oraz zapewniać naszym użytkownikom bardziej spersonalizowaną usługę. Ograniczenie lub usunięcie plików cookies tego rodzaju jest możliwie poprzez zmianę ustawień używanej przeglądarki internetowej. Działanie takie może jednak niekorzystnie wpłynąć na działanie strony internetowej lub jej niektóre funkcjonalności.


Administrator nie przetwarza plików cookies do celów reklamowych.

W zależności od rodzaju wykorzystywanych plików cookies czas ich przechowywania może się różnić. Wydajnościowe sesyjne pliki cookies ulegają usunięciu zaraz po zakończeniu danej sesji przeglądarki (zależnie od jej ustawień). Niektóre informacje, np. o preferencjach w danej usłudze czy dane autoryzacyjne, mogą być przechowywane dłużej, jeżeli użytkownik nie wyczyści plików cookies przeglądarki lub pamięci podręcznej aplikacji, z których korzysta. Każdemu użytkownikowi przysługuje prawo sprzeciwu i wstrzymania przetwarzania jego plików cookies sesyjnych i wydajnościowych, jednak może to wpłynąć na prawidłowe działanie przeglądarki.


W przypadku plików stałych czas ich przechowywania może wynosić do 12 miesiący. Wynika to przede wszystkim z potrzeby tworzenia statystyk na przestrzeni danego okresu.  

VII. Informacje końcowe


Administrator dokonuje regularnego przeglądu niniejszej polityki prywatności i dokonuje jej zmian
w sytuacji, gdy okaże się to niezbędne lub pożądane z uwagi na: nowe przepisy prawa, nowe wytyczne organów odpowiedzialnych za nadzór nad procesami ochrony danych osobowych, najlepsze praktyki stosowane w obszarze ochrony danych osobowych. 

O zmianie polityki prywatności Administrator informuje za pośrednictwem strony internetowej lub drogą mailową. Dniem wejścia w życie niniejszej polityki prywatności jest data jej publikacji.

Polityka prywatności  MUZK sp. z o.o.


Ochrona prywatności naszych kontrahentów i współpracowników jest dla nas bardzo ważna. Począwszy od 25 maja 2018 r. na terenie całej UE obowiązują nowe przepisy o ochronie danych osobowych wynikające z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. (dalej: „RODO”). Z tego względu, w niniejszym dokumencie (dalej: „Polityka”) przekazujemy Państwu m.in. informację o podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, sposobach ich pozyskiwania i wykorzystywania, a także o Państwa prawach z tym związanych. 

Dane osobowe oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. Możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej. 

Przetwarzaniem danych osobowych jest przede wszystkim zbieranie, przechowywanie, utrwalanie, porządkowanie, modyfikowanie, przeglądanie, wykorzystywanie, udostępnianie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie danych osobowych niezależnie od tego, czy czynność ta jest dokonywana w sposób zautomatyzowany czy manualny.
 

I. Administrator danych osobowych


Zgodnie z treścią RODO, administratorem danych osobowych jest podmiot, który ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Muzk spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ulicy Mickiewicza 62, 01-650 Warszawa, wpisana  do Rejestru  Przedsiębiorców Krajowego  Rejestru  Sądowego  prowadzonego  przez  Sąd Rejonowy Dla  m. st. Warszawy W Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego,  pod  nr  KRS: 0001052492,  kapitał zakładowy: 50.000 zł, NIP: 5252968229, REGON: 52610444200000, (dalej: „Administrator”).


Niniejsza Polityka prywatności reguluje kwestie przetwarzania danych osobowych w związku z działalnością Administratora, w szczególności organizacji i obsługi wydarzeń kulturalnych i artystycznych oraz zarządzania i wsparcia działalnością artystów, w tym jako wydawca.

W sprawach dotyczących ochrony i przetwarzania danych osobowych mogą się Państwo kontaktować się z Administratorem:

  • drogą pocztową na adres: ul. Mickiewicza 62, 01-650 Warszawa, z oznaczeniem „RODO”, lub 

  • za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: iodo@muzk.org


Administrator nie powołał inspektora ochrony danych osobowych.


II. Jaki jest cel i podstawa prawna przetwarzania danych osobowych?


Państwa dane przetwarzane są wyłącznie w zakresie minimalnym i niezbędnym do świadczenia usług przez Administratora.

Podstawa prawna przetwarzania Twoich danych osobowych uzależniona jest od celu w jakim dochodzi do ich przetwarzania: 

  • w celu zawarcia i wykonania umowy – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania danych do zawarcia i wykonywania umowy (art. 6 ust. 1 pkt „b” RODO),

  • w celu zapewnieniu niezbędnego kontaktu, przesyłania informacji o usługach Administratora oraz prowadzenia negocjacji umów – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 pkt „f” RODO). Uzasadnionym interesem Administratora jest prowadzenie marketingu bezpośredniego swoich usług oraz kontakt i prowadzenie negocjacji z konsumentami.

  • w celu wysyłki newslettera drogą elektroniczną oraz obsługi ankiet - na podstawie Państwa zgody (art. 6 ust. 1 pkt „a” RODO),

  • Dane będą przetwarzane za pośrednictwem plików cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki użytkownika - podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 pkt „f” RODO). Uzasadnionym interesem Administratora jest zapewnienie stabilności strony internetowej oraz prowadzenie analityki ruchu na stronie i jej wydajności,

  • w celu dochodzenia roszczeń związanych z zawartą z Panią/Panem umową/ świadczonymi usługami – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność ich przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 pkt „f” RODO). Uzasadnionym interesem Administratora jest możliwość dochodzenia przez strony roszczeń.

  • W celu dokonywania niezbędnych rozliczeń i zapłaty podatków oraz składek na ubezpieczenie społeczne – podstawą prawną jest niezbędność przetwarzania w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 pkt „c” RODO).

Podanie Administratorowi danych osobowych jest dobrowolne, jednak jest ono niezbędne do prowadzenia negocjacji oraz do zawarcia umowy. 


III. Jak długo dane osobowe są przetwarzane przez Administratora?


Czas, przez jaki Administrator może przetwarzać Państwa dane osobowe, jest uzależniony od podstawy prawnej stanowiącej legalną przesłankę przetwarzania. W przypadku, gdy Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie uzasadnionego interesu okres przetwarzania trwa wyłącznie do momentu ustania celu, w którym dane są przetwarzane lub do momentu otrzymania sprzeciwu osoby, której dane dotyczą, co do dalszego przetwarzania, chyba że przetwarzanie jest niezbędne ze względu na inny nadrzędny cel lub podstawę prawną.

W przypadku, gdy Administrator przetwarza Państwa dane osobowe na podstawie zawartej umowy, okres przetwarzania trwa wyłącznie do czasu jej wykonania i rozwiązania.

W przypadku, gdy Administrator przetwarza Państwa dane osobowe na podstawie udzielonej zgody, okres ich przetwarzania trwa wyłącznie do czasu wycofania zgody. 

Niezależnie od powyższego, Administrator może przetwarzać Państwa dane osobowe prowadząc archiwum, jeśli obowiązek taki wynika z obowiązujących przepisów prawa. W szczególności obowiązek taki może wynikać z przepisów dotyczących przedawnienia roszczeń oraz kwestii podatkowo- księgowych – w tych przypadkach dane przechowujemy przez okres 6 lat od daty ich pozyskania.


IV. Czy dane osobowe udostępniane są podmiotom trzecim?

Państwa dane osobowe ujawniane będą wyłącznie osobom zatrudnionym przez Administratora – o ile zapoznanie się z tymi danymi będzie niezbędne dla wykonania ich obowiązków służbowych, związanych z realizacją celów określonych powyżej.

Państwa dane osobowe mogą być przekazywane są innym zewnętrznym podmiotom wyłącznie, gdy jest to możliwe zgodnie z obowiązującym prawem. W takim przypadku, w stosownej umowie powierzenia przetwarzania danych osobowych zawieranej z podmiotem trzecim, Administrator wprowadza, mechanizmy i procedury zapewnianiające ochronę danych, poufność oraz bezpieczeństwo na poziomie nie niższym niż u Administratora.

Państwa dane osobowe mogą być przekazywane między innymi podmiotowi świadczącemu na rzecz Administratora usługi z zakresu dostarczania oprogramowania, usługi kurierskie, usługi płatności internetowych, usługi hostingowe, doradztwo prawne i księgowe. Państwa dane osobowe przekazujemy wspomnianym podmiotom wyłącznie wówczas, gdy jest to niezbędne dla osiągnięcia określonego celu przetwarzania, a w przypadku realizacji płatności i zlecenia wysyłki kurierskiej wyłącznie na Państwa zgody.

Dane osobowe pracowników Administratora mogą być przekazywane kontrahentom Administratora w związku z wykonywanymi umowami. W takim przypadku Administrator zapewni ochronę ich danych osobowych przez kontrahentów.

Państwa dane osobowe mogą być przekazywane do państw trzecich tj. państw spoza EOG. W takim przypadku przetwarzanie przekazanych danych jest odpowiednio chronione przez standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską lub odpowiedni certyfikat Tarczy Prywatności oraz wiążące regulaminy wewnętrzne podmiotu przetwarzającego (data privacy framework). 


V. Jakie prawa przysługują Państwu w związku z przetwarzaniem danych osobowych?


W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługują Państwu następujące uprawnienia: 

  • prawo dostępu do Państwa danych osobowych - prawo to umożliwia Państwu otrzymanie informacji, czy przetwarzamy Państwa dane osobowe, a jeżeli tak, to korzystając z tego prawa możecie Państwo otrzymać kopię swoich danych osobowych, które przetwarzamy;

  • prawo do sprostowania Państwa danych osobowych - prawo to zapewnia Państwu możliwość poprawienia niekompletnych, nieprawdziwych lub nieaktualnych danych, które przetwarzamy;

  • prawo do ograniczenia przetwarzania Państwa danych osobowych - prawo to pozwala Państwu zwrócić się do nas o wstrzymanie przetwarzania Twoich danych osobowych w następujących sytuacjach: 

  1. gdy chcą Państwo abyśmy sprawdzili prawidłowość przetwarzanych danych; 

  2. gdy nasze przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Twoich sprzeciwiacie się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania; 

  3. gdy dane są Ci potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, mimo, że nie potrzebujemy już Państwa danych do naszych własnych celów; 

  4. gdy wniosłeś sprzeciw wobec przetwarzania danych, ale musimy zweryfikować czy w dalszym ciągu mamy nadrzędne i prawnie uzasadnione podstawy do kontynuowania przetwarzania Państwa danych osobowych;

  • prawo do usunięcia Państwa danych osobowych - prawo to umożliwia Ci żądanie usunięcia Twoich danych osobowych, jeśli: 

  1. nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane;

  2. wycofasz swoją zgodę na przetwarzanie Państwa danych osobowych, a my nie dysponujemy inną podstawą prawną przetwarzania; 

  3. w przypadku wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych, kiedy nie możemy się wylegitymować nadrzędną i prawnie uzasadnioną podstawą do kontynuowania przetwarzania; 

  4. Twoje dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;

  • prawo do przenoszenia Państwa danych osobowych - prawo to przysługuje Ci tylko w odniesieniu do danych przetwarzanych na podstawie zgody lub przesłanki wykonania umowy, wówczas, gdy samo przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany (w systemach informatycznych).


Szczegółowe informacje o przetwarzaniu przez Administratora plików cookies znajdują się w polityce cookies udostępnionej przez Administratora. Administrator nie dokonuje profilowania Państwa danych osobowych w sposób zautomatyzowany.

W przypadku udzielenia nam zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych, przysługuje Państwu prawo do wycofania jej w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Przysługuje Państwu również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych w sytuacji, gdy podstawą prawną przetwarzania jest usprawiedliwiony interes Administratora lub gdy przetwarzanie danych następuje na potrzeby marketingu bezpośredniego. 

W przypadku, gdy zażądali Państwo usunięcia danych osobowych, ale ich przetwarzanie (przechowywanie) jest nadal konieczne na wypadek ewentualnych roszczeń osób trzecich, Państwa lub administracji skarbowej to dane te będą przechowywane przez okres przedawnienia (dla celów dowodowych), jednak ich pozostałe przetwarzanie zostanie wstrzymane.

Mają Państwo prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.


VI. Pliki Cookies


Cookies to niewielkich rozmiarów pliki, które składają się z szeregu liter i cyfr. Są one zapisane na urządzeniu końcowym użytkownika (komputer, laptop, smartfon, tablet) podczas przeglądania stron internetowych.

Pliki cookies wykorzystywane przez Administratora w związku ze świadczeniem usług możemy podzielić różne kategorie, w zależności od celu w jakim te pliki są wykorzystywane:


Pliki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej Administratora,


Tzw. cookies sesyjne - są to pliki tymczasowe, które są przechowywane w pamięci przeglądarki do momentu zakończenia sesji, czyli do momentu zamknięcia przeglądarki. których używamy do zapewnienia niezakłóconej i stabilnej pracy strony internetowej. Pliki cookies są również niezbędne do uwierzytelniania logowania na konta użytkowników oraz do zabezpieczenia przed potencjalnymi zagrożeniem nadużyć. Wykorzystywanie tego rodzaju plików cookies w Serwisie nie jest uzależnione od zgody użytkowników.



Pliki funkcjonalne oraz wydajnościowe


Tzw. cookies sesyjne – to pliki umożliwiające użytkownikom korzystanie z ustawień i funkcjonalności strony internetowej zgodnie ich z osobistymi preferencjami. Dzięki tym plikom możliwe jest np. utrzymywanie sesji po zalogowaniu, wybór wersji językowej, wypełnianie formularzy dostosowywanie treści zgodnie z potrzebami użytkownikami. Dostosowywanie zawartości serwisów i aplikacji jest możliwe poprzez rozpoznanie urządzenia użytkownika i wyświetlenie zawartość stron internetowych lub aplikacji dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb.

Tego rodzaju plików cookies używamy również w celach analitycznych (np. Google Analytics, Gemius), co pozwala na zwiększenie wydajności działania Serwisu poprzez prowadzenie badań i statystyk w związku z jego działaniem (np. współczynnik klikalności, współczynnik czasu wyjścia, popularność danych stron lub funkcji) Dzięki temu możemy stale modernizować i ulepszać naszą stronę internetową oraz zapewniać naszym użytkownikom bardziej spersonalizowaną usługę. Ograniczenie lub usunięcie plików cookies tego rodzaju jest możliwie poprzez zmianę ustawień używanej przeglądarki internetowej. Działanie takie może jednak niekorzystnie wpłynąć na działanie strony internetowej lub jej niektóre funkcjonalności.


Administrator nie przetwarza plików cookies do celów reklamowych.

W zależności od rodzaju wykorzystywanych plików cookies czas ich przechowywania może się różnić. Wydajnościowe sesyjne pliki cookies ulegają usunięciu zaraz po zakończeniu danej sesji przeglądarki (zależnie od jej ustawień). Niektóre informacje, np. o preferencjach w danej usłudze czy dane autoryzacyjne, mogą być przechowywane dłużej, jeżeli użytkownik nie wyczyści plików cookies przeglądarki lub pamięci podręcznej aplikacji, z których korzysta. Każdemu użytkownikowi przysługuje prawo sprzeciwu i wstrzymania przetwarzania jego plików cookies sesyjnych i wydajnościowych, jednak może to wpłynąć na prawidłowe działanie przeglądarki.


W przypadku plików stałych czas ich przechowywania może wynosić do 12 miesiący. Wynika to przede wszystkim z potrzeby tworzenia statystyk na przestrzeni danego okresu.  

VII. Informacje końcowe


Administrator dokonuje regularnego przeglądu niniejszej polityki prywatności i dokonuje jej zmian
w sytuacji, gdy okaże się to niezbędne lub pożądane z uwagi na: nowe przepisy prawa, nowe wytyczne organów odpowiedzialnych za nadzór nad procesami ochrony danych osobowych, najlepsze praktyki stosowane w obszarze ochrony danych osobowych. 

O zmianie polityki prywatności Administrator informuje za pośrednictwem strony internetowej lub drogą mailową. Dniem wejścia w życie niniejszej polityki prywatności jest data jej publikacji.